måndag 28 november 2016

Andas, andas, bara andas

Andas, andas, andas. Räkan till tre och den baklänges från tio. Sluta att tänka så mycket, sluta sträva efter att allt ska vara perfekt. Sluta tänka hur saker ska bli och gör bara det nödvändigaste ( helt omöjligt i min värld). 

Andas, andas, bara andas. Men det går inte att bara andas. Alltid tusen saker att göra. Hela tiden, allt måste bli bra. Bättre, perfekt. Stressad i allt man gör, måste hinna mer, mycket mer. Skynda på, kom igen. Gör si, inte så. Lyssna! Nej! Tvätta, diska, handla, laga mat, ta hand om barn, läsa sagor, natta, städa, sortera, rensa, vara med här och där och dessutom jobba. Listan på allt tar aldrig slut! Men det gör jag. Jag håller på att ta slut, på riktigt. Har aldrig kännt såhär innan. Men jag håller på att ta slut, slut som människa, slut som mamma och slut som jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar