onsdag 28 juli 2010

Tack för er

Genom hela livet är man omringad av människor. Vissa stannar bara en kort stund medens andra är kvar livet ut. Men alla påverkar oss på ett eller annat sätt. Många av dem gör en skillnad i våra liv och vi gör en skillnad i deras. Vi minns dem med glädje i våra hjärtan. Vi minns alla bra men oxå mindre bra stunder. Vi minns det vi lärt av varandra, de varma kramarna och ögonblick då vi fått kämpa för att klara av dagen.

Om två dagar, två ynka dagar kommer jag lämna en del av mitt liv och gå in i en annan. En del som varit en stor del av min vardag de senaste åtta månaderna. Jag har lärt mig mycket om hur andra fungerar men även om mig själv. Jag har blivit starkare som person och en bättre pedagog. Jag har ställts inför en rad utmaningar som inte alltid varit så enkla att ta sig igenom. Jag har fått möjlighet att lära känna så underbara små människor och en del av dem har förändrat mig. De har skapat ett band jag inte trodde va möjligt. Jag kommer sakna dem så otroligt mkt! De har påverkat mig!

Det bästa som finns är när någon ger dig en kram som är så fylld av kärlek att du nästan går sönder, de säger Jag älskar dig! Och de menar det, då just i dessa ögonblick fattar jag precis vad jag gör där. Jag gör en skillnad i deras liv, jag är någon som betyder något. De kanske inte minns mig om 20 år, men jag kommer minnas dem, i ett fack i mitt hjärta ska jag bevara alla de otroligt fina minnen jag fått från er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar