lördag 26 maj 2012

Mina dunkla rum

Torka tårarna min vän. Jag tror jag vet ungefär hur det känns. Som att försöka dansa med en myndighet. Du ville bara ha en plats, ett hem nånting vettigt att göra, vad som helst. Om det fanns tid för nåt att växa. Om det fanns plats för lite värdighet. Här blir man sparkad på i kön till ett ställe man inte ens vill in på. Du kan inte hjälpa mig upp. kan inte lysa upp den väg jag springer Du kan inte vagga mig varm och lugn du har en annan röst, annan färg ett annat land med andra klockor som ringer Du tar dig inte in i mina dunkla rum. Det här är helvetets förgård i mars står man stilla i en tunnel och trängs och trängs och alla bara pratar. Om det bara fanns nånting att säga. Om det fanns skäl att vilja deltaga. Du ser jag kan inte ens förmå mig att träffa någon annan. Det här är bit ihop och sparka ge precis vad du behöver och ta vad du kan få. Du skulle gärna hjälpa mig upp och kunna lysa upp den väg jag springer om du kunde vagga dig varm och lugn. Du hör nog samma röst och bor i samma land med samma klockor som ringer. Jag går inte ensam genom dunkla rum. Så många som har så mycket kärlek att ge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar