måndag 13 januari 2014

9 månader och två år

Idag är det nio månader sedan Olivia föddes. För nio månader sedan var hon faktiskt en hel timme nu. Inte klokt vad tiden går. Hon har vart hos oss lika länge som en fullt gången graviditet. Men det är tio dagar kvar tills hon vart utanför magen längre än i eftersom hon föddes på bf +10. Lite kul att tänka så ;) dock får jag nästan lite ångest över hur fort tiden går.. Om ynka 3 månader är hon 1 år.. Ett helt år. Innan vi vet ordet av de är hon tonåring, flyttar hemifrån och kanske är det plötsligt hon som skriver om sitt barn på nio månader och jag är mormor.. Så fort går det säger iaf min egen mamma.

Hua!! Jag vill njuta och vara här och nu. Snart börjar vardagen igen med jobb, förskola och allt vad de nu innebär. Det blir ju en helt annan vardag än den jag var van vid innan. En mycket bättre vardag. 

Idag är det oxå två år sedan jag plussade med räkan. Två år.. Så länge men ändå så kort. Så mycket som hänt på dessa två år. Då trodde jag en sak. Nu lever vi i något helt annat. 

Nu ska jag sova, Oskar jobbar kväll denna veckan så blir ensamt.. Får se om jag lyckas. Har väldigt svårt att sova utan honom av någon anledning. 

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar