onsdag 9 april 2014

Min älskade dotter

Har byggt ett hem till dig, köpt en liten säng till dig. Och fast vi aldrig hade träffats var de som jag kände dig. Det här var något jag aldrig hade räknat med. Och så kom du tio fingrar, tio tår. En kväll i april. En diamant bland stenar och smågrus. Så det lyser fast det är natt här, det blir aldrig nånsin helt svart här. Du gjorde en halvtråkig dag till en kväll vi minns. Förevigade ögonblick, det här är vad vi lever för, det är ingen överdrift. 



Jag kan inte fatta, fatta att imorgon är det 1 år sedan du började göra dig redo för resan ut i världen. På söndag blir du 1 helt år! Ångest och lycka, längtar fortfarande efter de första ögonblicket när du kom upp på mitt bröst. Men varje dag med dig är ett nytt äventyr. Du är det bästa i mitt liv! Min älskade dotter!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar