fredag 30 september 2016

Sista dagen

Idag är det sista dagen på mammaledigheten. Alltså den sista vardagen innan Colins inskolning på förskolan startar på måndag. Det är med blandade känslor jag tänker på det och jag tror inte riktigt jag har fattat än att det faktiskt är slut. Att min lille pojk som föddes typ nyss redan är så stor. Att jag faktiskt varit hemma i 1 år och 4 månader ! Vart tog den tiden vägen liksom? 

Dock känner jag mig mycket mer nojjig över att lämna Colin än vad jag gjorde med Olivia. Dels beror det nog på att Colin är så mycket mer mammig än Olivia någonsin varit. De är verkligen olika de där två, men ändå så lika. 

Om man bortser från att jag ska lämna bort Colin och Olivia så tycker jag det ska bli roligt att börja jobba. Det ska bli kul att komma ut lite, träffa vuxna och få vara annat än bara mamma några timmar ☺️ och dessutom blir det en ganska mjukstart  då jag ska jobba 60% fram  till nästa år 😄 och jag kommer fortfarande vara ledig på måndagar som för övrigt är den absolut bästa dagen att vara ledig på ✌🏽️ aldrig mer söndagsångest liksom 👊🏽

Idag ska jag försöka att göra lite bankärenden, köpa nya byxor till Olivia som vuxit ur i princip var enda par i sommar 😳 och njuta av att bara vara. 

❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar