måndag 17 oktober 2016

Dags för arbete!

Nu är vi inne på de sista timmarna av den oändliga föräldraledigheten. När jag den 22 maj 2015 checkade ut och slängde min arbetsväska med alla böcker längst in i garderoben så kändes det som för evigt. Nu är det slut, 17 oktober 2016 och imorgon kliver vi in i en ny fas av livet. Livet som arbetande tvåbarnsmamma. Det känns både bra, kul och utmanande samtidigt som jag känner en grym separationsångest från Colin, inskolningen har gått sådär och Colin är mammigare än nånsin. Nu kan jag inte ens gå upp på övervåningen innan han börjar gråta 😩 Jag hoppas så att de ska gå bättre snart och att det kommer kännas bra för alla. 

Det bästa med att börja jobba igen är att man kommer få mer pengar att spendera, troligen på barnen 😝 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar