torsdag 30 december 2010

Ett år.. juli-dec

Juli: Sommaren kommer igång på riktigt det är över 30 grader varmt och vi svettas. Hela juli består egentligen av en sak, FEST! Björnholmen i våra hjärtan. Men även minisemester, Alex och jag packar bilen och åker till Malmö och sedan vidare över till Tyskland. Vi handlar alkohol och solar. Hinner även med en tripp till Öland med Erika M o co, icke att förglömma! Oskar är typ försvunnen under mitten av månaden men under in ölandsvistelse är det något som slår mig och vi bestämmer tillsammans att vi ska försöka en gång för alla, PÅ RIKTIGT! Jobbar min sista vecka i Bodafors och tårarna är mkt nära när jag lämnar stället som givit mig så mkt, både i yrkeslivet och på det personliga planet. Men det är snart glömt för lördagen den 31 juli far Alex och jag på inflyttningsfest hos Martina och Ulli. Vi festar loss som aldrig förr och slutar såklart på Björnholmen. Jag drar med mig Oskar hem trots..

Augusti: Den 1:a augusti måste va ångest, jag vaknar brevid en fin pojke och ska om ca 1,5 h åka till Landvetter och Turkiet med världens bästa flicka. Hanna kör! Knäcker en cider och packar klart. Glömmer tandborste :/ men Hanna fixar ;) Vi vill inte åka! BLÄ! Ta oss hem. Men bara vi kommer fram så ändras allt, vi älskar det och veckan består av, fest, bad, sol, mat, vänskap, kärlek, tatueringar och en massa massa skratt. En resa som vi plötsligt aldrig vill ska ta slut. Trodde detta var den enda plats där man var lycklig, vi hade fel.. man kan ju va lycklig hemma oxå :P Vi blir kära i Turkiet, Alanya. Hemma väntar nytt jobb och nya fester, men inte är som Turket och jag blir lite depp. Augusti rullar liksom på.. tiden står inte still, trots att det känns så. Fotbollen börjar igen på riktigt, vi vinner, spelar lika och förlorar.. Vi går på Eksjö stadsfest trots att vi bara är där ena dagen..eftersom Björnholmen drar hårdare. Augusti tar slut och oxå sommaren. Även mitt huvud.. en stenhård boll ger mig hjärnskaning och lösa tänder.. Träffar Oskar nästan varje helg..

September:
Börjar med smärta i huvud och mun.. eller aa munnen sitter ju på huvudet :S haha.. Jag fortsätter att spela fotboll och jobba trots allt.. och Linette har inflyttningsfest, besöker även Skirö och skakar rumpa. Jobbar och börjar tycka det är helt okej på nya stället.. Hanna fyller år och vi drar till Bjrönholmen, forstätter att träffa Oskar mer och mer.. Mie kommer hem på besök och vi äter god mat hos Josse, alla utan Emma. Jag, Oskar, Hanna och Jocke ser Sean banan skaka rumpa på EKsjö stadshotell. Jag skadar foten under en fotbollsmatch och besöker akuten och får kryckor.. två dagar senare spelar jag säsongens sista match, ihoptejpad! Oskar kommer och tittar för första gången och jag börjar känna mig lycklig.

Oktober: Jag fyller år, 23 bast. Inte illa, Jag har kalas i min lägenhet för familj och mor/farföräldrar. Åker t Jkpg och festar loss på kvällen med Hanna, Linette och Alex. Jag, Oskar, Hanna och Jocke åker t Jkpg för bowling och fest. Den 9 oktober blir Oskar och jag ett par. <3 Alex, Hanna och jag åker på weekend i Gbg, shopping, fest, efterfest, skratt och träning. Icca fyller 18 år och inviger EKsjö stadshotell den 30 oktober, en kväll att minnas! Vi va många när vi kom väldigt mkt färre när vi gick. Alex, Oskar, jag plus en massa andra åker till Parkhallen (min parkhallenoskuld tagen här!) och ser Björn Rosenström rocka. Vi ställer tillbax klockan en timme och går mot mörkare tider.

November: Första veckan i november har barnen i skolan höstlov, vi har massa skoj på fritids. På halloween går vi ut och jag slutar på akuten med en illa tilltagen fot, kraftig blödning som medför sjukskrivning och kryckor i en vecka. Oskar och jag ser saw 3D på bio. Nina och Cecilia kommer hem till mig på fika och prat om gamla minnen. Hanna och jag överaskar Osakr och Jocke med julbord på Sandsjöbaden som slutar med utgång i Vetlanda på Drängarna. Jag och Oskar går på kalas hos Sofia som fyller 16 och jag far till fjäll för att fira Anita. Första advent nalkas och myset är på hög nivår i denna mörka månad.

December: Sista månaden på året.. Jag och Oskar börjar träffas på onsdagar, lagar mat och kollar på bonde söker fru. Mamma och jag är på Eksjö julmarknad och redan den 5 dec planerar Alex, Linette och jag nyår. Den 11 dec åker jag, Oskar, Hanna, Jocke, Malin och Henke på kryssning till Åland, en kryssning som kunde slutat hur som helst.. och undrar om den inte gjorde just det.. Jag och Oskar kommer iaf varandra närmare och jag är ännu mer lycklig. Alex och jag åker till Ullared, halvvägs dit upptäcker Alex att hon tappat bort sitt bankomatkort.. Gittan betlar snällt vid kassan.. varor uppmot 3300 kr.. så mkt handlar man väll inte för va? Alex har stenkoll ;) Åker hem till Oskars föräldrar två gånger, en gång på fika och en på middag.. har lite nerver men det går bra. De är otroligt söta och trevliga. Farfar blir dålig och jag gråter och tillbringar ca 24 h på sjukhuset med lite sömn hemma och mat.. han piggnar sedan till och får åka hem. Julen kommer och Oskar är med hemma på myset den 23 dec, det känns otroligt bra. Hela julhelgen är fin och det är mkt paket, kärlek och skratt. Sedan blir det fest och kyla. Jag är ledig några dagar och Oskar och jag åker till Lindköping och handlar lite. Vi handlar till nyår på City Gross och idag, ja idag har vi fixat till festen som är imorgon hos Alex. I år ska jag inte va ensam. Jag ska kyssa mannen jag älskar vid tolvslaget och jag ska skåla med fina vänner. Och nästan år.. de ska bli ett bra år!

Tack för 2010, det har varit ett mega fint år! Välkommen 2011 och låt mig behålla min lycka <3

2 kommentarer:

  1. Du glömde ju dina Ensam mamma söker kvällar hos mig och Ulli;)

    SvaraRadera
  2. jag är så glad att du är glad Gittan! :) <3

    SvaraRadera