tisdag 28 december 2010

Ett år..jan-juni

Mitt 2010 första halvan.

Nyår: Aa va ska man säga, typ sämst ever. Jag jobbade både nyårsafton och nyårsdagen så slutet av 09 var Tråkigt! Minst sagt. När klockan slog tolv låg jag i min säng och försökte sova mellan alla som ringde och var fulla.

Januari: Började med jobb på hemtjänsten och sen plugg! Massor att fixa till examensarbetet. På trettondagsafton festade jag med Hanna och co, halkade på trappen och fick ONT i armen. Lyckad kväll för övrigt som innan festen även bjöd på Eksjö revyn :) Den 8 januari intog jag Bodafors och förskolan Ugglan där jag kom att tillbringa åtta månader framåt. En vecka senare den 15 januari fick jag min examen från Linneuniversitetet och kunde inte hålla tårarna tillbax efter 3,5 års kämpande. Hanna och jag fortsatte höstens bravader och festade. Tillbringade oftast helgerna i Vetlanda med hotellet, filmmys och Mc Donalds. Konstgit att jag inte rullade fram :O Flyttade även in i min lägenhet i Eksjö :)I Slutet av månaden firar vi farfar som uppnår en ålder av 80 år.

Här ngn gång flyttar även Alex hem från Norge och vårt kärleksår tar sin början.

Februari
: Fotbollen kommer igång mer och mer, med grus träning och allt vad det innebär. I samma veva börjar jag umgås med Linette :) vilken pangbrud :P Fortsätter med att parta loss, fest i Nässjö med efterfest hos mig där bildbevisen får tala för sig själva. Börjar även umgås en hel del med Bagarn. Bor en vecka i Moaryd när de är på skidsemester och trots feber och dunderförkyld får Hanna mig till hotellet där hon plötsligt tar över de hela. Under en mörk dag inser Ubbe och jag att min kära vän Jettan kommer ge upp sin framtid och vill hellre tillbringa de sista tiden på annat håll. Jag bestämmer mig för att köpa en ny bil.

Mars: Minns knappt mars, så så vidare mkt kan ju knappt ha hänt.. ? Fotboll, jobb och bilköp :) Antar att vi ngn gång mellan mars och april även spelade mot IK Vista där det blev förlust med 3-0 men lika glada var vi för de.. första matchen med damlaget och inte illa pinkat mot ett div 4 lag ;) Antar att den även innehöll fest och Jkpg en del.. ?

April: VÅR! Åhh, me like! Massor av fotboll, träningsläger och matchstarter. De gick fina fisken för oss, en vinst iaf och mkt bra spel. Men trötta ben :P Somnade ofta helt utslagen efter träningar och matcher. Fick även besked om ansträngningsastma som förvärras i samband med pollen :S I mitten av månaden trodde jag livet tog slut men jag trickade det även denna gång.Borde vart Elmia här oxå? En låååång dag som trots allt innehöll massor av skratt. Och inte minst alkohol. Den 30 april, valborg åker jag och Alex med Henke och Gustav till Björnholmen och sen dess har inget varit sig likt i mitt hjärta och hjärna. Jag träffar O för första gången och ngt slår till. Vi skriver nr på våra armar för att kunna höra av oss.

Maj: Startar med FEST! Jag och Alex drar till vetlanda och tjaa, va ska man säga vi är slitna. Spelar massor av fotboll och börjar känna att de går helt okej för min del. Är otroligt nyfiken på O och trots att jag itne vet ngt om honom dras jag med en enorm kraft till honom. Festar en det och börjar ÄLSKA björnholmen där Alex och jag tillbringar många festkvällar framöver. Gick på två konfirmationer varav den ena Idas där jag drog med mig O. Inte meningen direkt och då kunde jag itne ana hur allt skulle bli, kändes mest pinsamt och jobbit. Alex och jag växte närmare.

Juni: Började fint, den 6/6 vann vi vår första seriematch mot Nässjö FF med 3-1. Jag fick ny position och spelade mega bra på vänsterkanten. Värmen slog till mot Sverige. Jag och O dejtade för första gången på riktgit, promend, film, mat och fyllechaffis. Vann sedan även mot Ekenssjön med 3-0 och jag fick cred för mitt spel. Senare fick jag även för första gången uppelva att spela lika när Fredriksdal stod för motståndet, 2-2. Midsommar firade jag med ALex och Hanna hos Thilda och Edvin, träffade även Henke för första gången, och de intrycket glömmer man inte. Fullast och ska bada, naken i gethagen osv. haha. Dagen efter fortsätter vi vårt firande med Linn på öland, att man kom hem hel och levande därifrån är bara en bonus! Tjena liksom! Och ngn gång i denna månaden fick jag veta att jag fått jobb i Höreda, LYCKA! Jag och O började tappa varandra.. :/

Första halvan, andra halven är BÄST! Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar