måndag 23 maj 2016

Den 22/5-16

Igår för ett år sedan jobbade jag sista dagen innan den oändliga mammaledigheten. Idag för ett år sedan var jag alltså ganska väldigt gravid och påbörjade en ny fas i livet, först väntan på de älskade lilla liv som legat i min mage och växt till sig och sedan resan och livet som tvåbarnsmamma. Allt kändes så spännande och nytt igen. Jag har svårt att ta in att det faktiskt redan passerat ett år, att jag inte jobbat på ett år och mammaledigheten faktiskt är på väg mot sitt slut även för denna gång. Det är både med glädje och sorg jag blickar mot hösten, det ska blir roligt att jobba igen, träffa kollegor och komma hemifrån lite mer. Men det känns tungt att lämna bort min lille pojk och att Olivia får längre dagar, dvs va ifrån henne ännu mer. Men jag hoppas så att få göra om denna resa en gång till även om det dröjer några år. Och först ska vi ha en fantastisk sommar, jag och min familj. Sen känner jag på mig att hösten blir bra, de måste den bli! 

❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar