måndag 30 maj 2016

Det Är INGEN tävling!!

Jag vet inte när eller ens hur det blev en tävling om allt. Jag vill inte tävla, jag vill inte se det som en tävling. Jag vill göra saker i den takt och då när det känns rätt för oss. Inte göra saker för att hinna först. 

Det är så tråkigt att det ska vara såhär. Och i ärlighetens namn så blev jag faktiskt riktigt ledsen denna gång, för det Är INGEN tävling. Eller jag vill inte vara med och tävla om de nu är det i era ögon. Så grattis ni vann! Är ni nöjda då? Eller fortsätter ni iaf? Vad ska ni hitta på nästa gång isf? 

Jag kan inte känna att det är på riktigt, jag känner att det mest är en grej för att komma först och sedan kunna påpeka det med tanke på förloppet i konversationen, barnsligt. Och faktiskt ganska elakt. 

Snart ska jag släppa detta. Jag ska faktiskt sluta att lägga tid på sådant och sådana som inte får mig att må bra. Jag mår inte alltid så bra, även om jag har blivit mycket bättre på att hantera det nu. 

Jag skriver inte för andra utan för min egen skull. Detta är min upplevelse av det , mina tankar och känslor. Jag behöver det för att komma vidare och må bra. 

Jag är en tänkare och önskar ibland jag inte var det. Hade kanske gått lite mer smärtfritt ur livet då. 
🤔


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar