fredag 12 juli 2013

Pigghet!?

Blir man pigg av att vara mamma? Man är ju vaken flera grr de flesta nätter, man har fullt upp hela dagarna. Visst är jag trött då och då men känner mig förvånansvärt pigg ändå. Är alltid den som somnar sist här på kvällarna. Kan bero på att det är min enda egentid så jag vill ta tillvara på den. Lägger jag mig tidigt missar jag ju en stor del av den. Och jag kännerr att den är ganska viktig för att jag ska må bra. Somnar sällan innan 23 nu mer. Lite annorlunda under hela graviditeten då det var ytterst sällan jag var uppe efter 21. 

Idag har iaf Olivia vart ganska nöjd och andra kvällen i rad som hon somnar utan skrikperiod. Skönt! Hoppas det håller i sig, håll en tumme.

Nu har Oskar semester, så tre veckor ska vi spendera tillsammans, vi tre, vår familj. Känns fortfarande overkligt att vi är tre nu men samtidigt kan jag inte minnas hur det var innan Olivia fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar