måndag 31 december 2012

Mitt 2012, andra halvan

Mitt 2012, andra halvan

Juli;
Semester, efter en veckas jobb i juli går jag hem på fyra otroligt sköna veckors semester. Massa tid på sjön, med fiske och solning. Träffar lilla Gillis för första gången. Oskar och jag åker till Göteborg med Hanna, Jocke, Malin och Henke. Vi bor på fint hotell, äter god mat, shoppar, går på liseberg och åker allt :P vi njuter av att vi får vara tillsammans. Får egen tid och bara är. Vi åker båt till Alex och Johans brors sommarstuga, äter gott grillat och tar igen tid. Målar fönster på nästan hela huset och SOLAR!

Augusti; 
Sista semesterveckan får jag grymt ont i nacken och ryggen. Kan inte röra mig och kommer knappt ur sängen. Får uppsöka en kiropraktor som ordnar rätt på min kotor. Mensen kommer inte, tror inte jag kan vara gravid. Känns för bra liksom. En vecka över tiden köper jag ändå ett test. +++++ ! Tror inte det är sant och letar efter andra orsaker till pluset. Köper ett digitalt och även det GRAVID 3+, det sjunker in. Är på återkontroll efter mitt MA. På VUL får jag se ett litet hjärta ticka på så fint. Lycka! Så snabbt det gick, orolig för att ngt  ska hända vårt nya lilla liv. Börjar jobba igen och mår ILLA, kräks och är trött.

September;
Har svårt att fatta att jag är gravid. Men ju mer dagarna går desto mer sjunker det in. Är på mvc och skriver in mig. Går inte ta blodprov på mig, de vill sig inte. Får åka till vc där det heller inte går förens efter många försök. Fortsätter att må väldigt illa men jobbar på iaf. Mamma följer med mig på KUB eftersom Oskar inte kan. Är nervös och mår skit. Men väl där inne visar ett riktigt litet busfrö upp sig. Allt såg bra ut och fick väldigt bra siffror :) Lycka! Känner att man kan slappna av lite. Vi berättar för släkt och vänner, många tårar och lyckorus!

Oktober;
Jag fyller 25 år, blir kalas och fullt i lägenheten. Målar lister och förbereder för tapetsering. min mage börjar växa och bli en fin liten kula. Känner lilla bus sparka första gången och lyckan är total. Blir en del kalas då många fyller år. Jobbar och känner mig ganska pigg men fortfarande väldigt illamående. Oskar och jag firar 2 år tillsammans.

November;
Den första november är det dags för RUL, Vi är nervösa, men väl där visar lilla bus upp sig mega fint. Älskade lilla bus! Oskar är totalt överlycklig över att fått se vår lilla älskling. Allt såg mkt bra ut och jag känner att jag kan njuta ännu mer av graviditeten. Åker till Ullared och shoppar, blir några första inköp till lilla bus och allt känns mkt bra.

December; 
Massor av mys med advent och julpyntande. Vi käkar julbord med Alex, Johan, Mie, Kalle och Cicci nere på lugna landet, mega gott och otroligt trevligt! Oskar och jag köper barnvagn, en brio happy för ett bra pris. Allt känns mer och mer verkligt och kulan växer sig större. Blir moster till en supersöt liten pojke. Vi firar jul och myser en massa. Åker till Jönköping med mamma, Mie, och Sofia. Träffar Linette och söta Selma där, även Hanna. Och ja nu är årets sista dag och det firar vi ikväll med Alex och Johan. Sen är det 2013, vårt bebis år!

Om man sammanfattar detta året så är det en del olycka men när sommaren kom så vände ALLT och andra halvan är kärlek, längtan och massa fina saker! Ännu ett år med min älskade Oskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar