måndag 31 december 2012

Mitt 2012, första halvan


Mitt 2012, första halvan
Januari;
Fick veta att jag var gravid när mensen var 1 vecka försenad. Tog tre gravtest innan jag trodde på det, otroligt omtumlande och chockerande. Vi bestämde oss för att behålla. En liten räka växte inom mig och det gjorde mig lycklig. Alex och Johan fick en son, Gillis. Jag jobbade på som vanligt, med illamående och extrem trötthet. Målade om möbler hemma, blev mkt vitt.

Februari;
Besökte mvc för inskrivning, fick reda på att jag hade järnbrist. Fortsatte att må ganska dåligt men åt tabletter. Firade alla hjärtans dag med Oskar och fick super fina blommor, god mat och massa mys. Jag jobbade på och det hände inte så mkt, längtade mkt till våren. 

Mars; 
Den första mars blev en av de värsta dagarna i mitt liv. Vi skulle äntligen få se räkan för första gången. Men lyckan bytte snabbt mot olycka. Räkans lilla hjärta slog inte längre. Tårar rann och orättvisan grep tag om hela mitt/vårt liv. Vi valde att direkt ta ut räkan, så jag fick tillbringa natten på sjukhus och på kvällen kom lilla älskade räkan ut. Allt gick bra och jag läkte fint. Hela mars blev sedan en enda stor kamp mot sorgen och orättvisan av det vi förlorat. Har aldrig fällt så mkt tårar. Men hade många människor runt omkring mig som hjälpte mig. Oskar, mamma och Mie förtjänar en extra stjärna. Tack för att ni fanns där. Jag var sjukskriven nästan hela månaden. Var ute och festade en gång, men det va inge vidare kul. Försökte se positivt på framtiden.Började jobba i slutet och det hjälpte mig i min sorg. 

April;
Sorgen blev lättare att bära ju mer tiden gick. Vi hade förlorat men visste ändå att vi kunde skapa ngt så otroligt fint tillsammans. Oskar och jag firade att det var 2 hela år sedan vi träffades. Vår relation blev starkare och starkare. Längtade efter sommar och semester. Firade påsk och försökte att njuta av livet med min älskade Oskar.

Juni;
Sommarmånad, vi var ute på sjön och fiskade en massa med Gurras båt. Hade skolavslutning, lägerskola med jobbet där vi sov över. Urk! Firade midsommar mitt ute i ingenstans. Men att festa är inte min grej längre, längtade hem till min säng och var så gott som nykter bland alla andra stupfulla. Började att måla igen, var härligt. Njöt av att semestern låg framför oss. Klippte massa gräs och grillade.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar