måndag 16 september 2013

Halva veckans aktiviteter

Dags för en liten uppdatering. Skulle publiceras i lördags!! Dumma app!

I onsdags har vi heldag i Höreda/Eksjö och Hult. Först var vi ute i Höreda och hälsade på alla barn och gamla kollegor. Hade även en otroligt onödigt lönsamtal eftersom jag ändå ska säga upp mig och inte får del av den nya lönen. Efter det åkte vi in till öppna förskola i Eksjö för att träffa Emma och Milo. Verkar vara så kul på den förskolan!! Där är det massa folk, pyssel och jätte fina utrymmen.. Hoppas det blir bättre här i Tranås/Sommen oxå! Vill pyssla och lära känna nytt folk.. 
   Efter lite mat på öf fik vi ner till marknaden. Är som vanligt i princip samma saker i alla stånd som säljer väskor, kläder, leksaker osv. Köpte bara lite godis och en munk. Vi träffade en del folk och gick senare och åt pizza med Emma, Milo, Mie, Kalle, Josse och Mira. Efter en tur till på marknaden åkte Olivia och jag sedan hem till mamma där vi tillbringade kvällen. Min morfar och mormor kom oxå dit på lite fika. Jag somnade redan vid 20.45 denna kväll! Olivia sov oxå som en stock! 

I torsdags var vi på babyrytmik i Tranås på bibblan. Va bara vi där.. Va fasen är det med folk i Tranås? Så tråkigt!! Får se om jag går dit igen eller om vi provar ngt annat. 

Igår var Oskar oxå ledig så vi hade städdag hemma. Har även börjat rensa ur gammal skit och sorterar. Varför sparar man på så mkt skräp? På kvällen lite vi med Oskars farmor till Mjölby och åt på resturang. Och som jag skrev igår blev Olivia hela fem månader, paniken stiger och jag tkr tiden går på tok för snabbt. 

Idag har Olivia och ja vart och handlat på förmiddagen. Sen har vi plockat inne lite, vart på promenad och tittat ute på hösten. Allt är så spännande tkr Olivia. Jag har även plockat lite äpple till en äppelpaj jag tänkte jag skulle göra idag eller imorgon. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar