lördag 21 september 2013

Igen..

I onsdags fick ju Olivia sitt andra vaccin. Ett stick i varje ben och mammahjärtat håller på att gå sönder. Så ledsen min lilla älskling blir. Tur det går över ganska fort. Vi spenderade resten av dagen hemma. Olivia blev lite gnällig framåt eftermiddagen och ett tag var det enda som fungerade att gå runt med henne. Så fort jag satte mig ner eller la mig med henne bredvid blev hon jätte ledsen. På natten hade hon sedan feber, 38,7. Och på morgonen hade den sjunkit lite så hoppade Alvedon denna gången. Ska även börja ge Olivia en halvportion gröt och snabbt öka upp till en hel på kvällen. Dels för att hon förhoppningsvis ska sova lite bättre och att hon ska öka lite mer i vikt.

På torsdagen åkte vi till Emma och Milo. Blev ett ståhej med brandlarm, pyssel och mys. Tinna var oxå där :) så trevligt! Vi tryckte barnens händer och fötter på tavlor, är så roligt med Emma som är så pysslig!! 

Igår var vi i Tranås och handlade mat ivrig en vända på stan. Olivia sköter sig så bra nu mer när hon får sitta i den stolen som sitter fast på vagnarna. På eftermiddagen var vi ute ganska länge. Olivia tycker det är så spännande med löv :) 

Idag har Olivia och jag tagit en lång promenad på förmiddagen. Sen har vi plockat inne. Nu ska vi snart till Oskars farmor, Olivia sover gott i vagnen. Jag har fått ont i halsen och ännu mer i kroppen. Tung i skallen bland annat. Så åker nog på en sjuksväng känns det som. :/ jobbigt att vara sjuk nu när man är mamma oxå!! Hur löser man sånt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar