lördag 3 augusti 2013

Nya upptåg

Dagarna rullar på i en väldig fart! Denna veckan var Oskars tredje oh sista semestervecka. På måndag börjar Oskar jobba igen och livet återgår till vanliga rutiner igen. Ska bli ganska skönt ändå, inte att Oskar är borta hela dagarna men att man liksom får lite ordning och struktur igen.

I onsdags var vi som sagt hos Hanna och Jocke, var trevligt och bjöds på gott fika och god mat. Olivia visade sig från sin charmiga sida och ville inte alls sova utan skulle vara med och babbla. Var inte hemma förens framåt 22-tiden, är ju 10 mil enkel väg.

I torsdags var vi bara hemma, på eftermiddagen var jag inne i Tranås och handlade och sedan hade vi att göra med en trött bebis som vägrad sova.. puh! Inget dög förutom mammas famn. Men till slut somnade hon så Oskar och jag fick lite egen tid och mattid!

Igår åkte jag och Olivia till Alex och Gillis på dagen. Även Mie var där, det var hur trevligt som helst. Åt våfflor och tjötade en massa.

Idag, typ årets varmaste dag åkte vi till Linköping. Skulle köpa en inspelningsbar dvdbox, men istället kom vi ut med en ny dator ;) så kan det gå..Var supersvettigt i Linköping så blev inte så långrandiga. Väll hemma försökte vi vara inne och ute men inget funkade. Olivia var jätte varm och skar och jag också. Inne hade i en temp på stadiga 28 grader och ute var det 32 grader. Gick mellan för ute fläktade det ändå lite. Olivia fick bada en stund i baljan inne sen för att svalka av sig. Den ungen älskar verkligen att bada :)

Ikväll tog det lååång tid att få Olivia att somna igen. Jag höll på i 1 h och 40 min innan Oskar tog över och då tog det inte ens 1 minut. Ska man tolka det som att hon var så trött när han tog henne, eller att hon var trött på mamma? Spelar egentligen ingen roll, huvudsaken är att hon sover!

Nu är Oskar ute med Elvis (C och T:s hund) och jag njuter av egen tid en stund. Det har äntligen regnat här också, så är härlig luft som sveper in från balkongen just nu :) Denna sommaren kan man i vilket fall inte klaga på!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar