fredag 9 augusti 2013

Tankar tillbaka

Letar dopsånger till Olivias dop och hittade då lyckans minut. Den texten fick vi på bb och hela jag rös till och fick tårar i ögonen. Tänkte tillbaka på förlossningen, minuten då Olivia kom ut, känslorna och tankarna. Man väntar och längtar efter något som man aldrig kan föreställa sig. Den enda minuten när du föddes och lades upp på mitt bröst är utan tvekan den mäktigaste och bästa upplevelsen i mitt liv! Det är ett mirakel hur kroppen fungerar.. Att min kropp har lyckats att få ett barn att växa, utvecklas och slutligen fött det är för mkt för mitt förstånd. Det är så häftigt och känslan på förlossningen var så otroligt faccinerande, att kroppen klarar av sådana saker.. 

Jag vill fortfarande uppleva den där minuten om och om igen. För all smärtan är värd den enda minuten. Ni som ännu inte fått ert första barn har verkligen något att se fram emot!! Kan inte låta bli att längta efter fler förlossningar ;) 

När någon uppfinner tidsmaskinen så ska jag åka tillbaka till Olivias födelse om och om igen. Åh, känslorna svämmar över. Jag älskar nuet men kan ändå inte låta bli att sakna det som är förgånget. 

Så är det någon som har förslag på fina dopsånger så tar jag tacksamt emot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar