måndag 11 april 2011

Träningläger i Danmark 8/4-10/4-11

Helgen i Danmark:

Fredagen den åttonde april tvåtusenelva
Klockan ringde 04.30 och det kändes som jag nyss somnade. Ville helst av allt bara ligga kvar och gosa med hjärtat. Men klev upp efter många om och men. Fixade mig, gjorde matsäck, packade det sista och for runt som en liten råtta. Stackars Oskar hade inte en chans att somna om förens jag lämnat lägenheten. När jag äntligen var färdig blev det puss och kramkalas i sängen för att säga hej då. Kändes vemodigt med tanke på den stundande 6-månaders dagen.. :/ men men. Linette väntade utanför och puman tog oss till Tallis som va samlingsplats i Eksjö. Där möte vi Chrillan och Icca. Senare kom även alla andra. Proppfulla bilar och trötta begav vi oss mot Gbg och färjan. Jag åkte med Pappa, Niklas, Ida och Linette. Saknade Icca i min bil!! Kunde tyvärr inte somna på hela vägen ner. En kisse/rök/kaffe/frulle och allat annat paus och sedan vidare. Väl på båten började 3.25 h av ILLAMÅENDE! Vågorna var gansak stora och jag blev sjösjuk, var ute en del, tjötade och besökte taxfreen. Skönt när vi äntligen kom i land vid 12.15. Dagen följdes sedan av bäddning, träning i strom typ? Men SOL! Middag och en promenad med Tinna och Icca till havet. Va glad jag vart när vi kom dit :D Sedan hem och somna skönt i ca en meter breda våningsängar.

Lördagen den nionde april tvåtusenelva
Vaknade runt 7.15 tiden. Grattis IDA 16 år.. frukost och morgonbestyr sedan träning på en tallplan.. va 6 st som fullföljde passet. Hem och duscha, käka lunch och sedan iväg till Grenen, där haven möts. Gick barfota i sanden och plockade stenar och snäckor. snacka om sommarkänsla. Hem och byta om för ytterligare ett träningpass. Efter det fort in i bilen och handla snacks. Sedan hade vi simhallen för oss själva. åkte vattenrutchkana så det stod härliga till, åkte in i kanten och slog i knät.. vilken fart! Men kul hade vi, en massa trams och flams. Sedan vart det middag och efter det lekar med laget, maffia va klart roligast och tjena vad jag skrattade! Sen tjöt och sängen.

Söndagen den tionde april tvåtusenelva
Vaknade vid 7.10 och var trött! Gick upp för frulle 7.30 och sedan packa ihop de mesta.Åka och träna, va med första biten men sedan sa kroppen nejtack! Satt och tjötade med Chrill och Sarah istället och snorade, hostade och blev hesare. Efter träningen ihoppackande och avfärd. Lunch i Fredrikshamn sedan färjan på ett lungt vatten! Läste bok, tjätade, handlade upp danska pengar och hade de allmänt trevligt. Stel som en pinne åkte vi sedan av färjan och hemåt, stannade på statoil och käkade. Avsked i Tallis och HEMMA! Borta bra men hemma bäst.

Tack för denna helgen flickor, ni är fina och jag gillar er!

1 kommentar:

  1. <3 söt!:) hade varit trevligt men kanske får vi åka samma bil någon annan gång <3

    SvaraRadera