lördag 13 oktober 2012

Nattens bravader

Vilken natt! Gick och la mig strax efter åtta som vanligt. Är som att gå in i en vägg då, så fort klockan passerar åtta blir jag dödstrött. Oskar tycker jag kan ligga kvar i soffan och sova/vila, men det går inte. Jag måste ner i sängen! Oskar som hade super ont i ryggen kom ganska snart oxå, fick smörja med någon salva. Stackars! Sen somnade jag, vaknade vid 00-tiden av att jag var tvungen att gå upp på toa och kände något knöligt mot sidan, den mjuka bollen från flingorna! Den bollen som jag hade kastat iväg tidigare, väckte Oskar och frågade om han lagt den där. Det sa han att han inte hade, trodde honom inte men fick ge upp, han var bombsäker på att han inte lagt den där och att den låg på golvet i hallen när han gick och lade sig..Läskigt! Tror Oskar har kastat in den, men han försöker nog skrämma mig..Men det händer lite lustiga saker här i huset ibland, inte konstigt man blir fundersam.

Sov otroligt bra andra halvan av natten och hörde knappt klockan vid 6.30, skönt att kunna ligga kvar när Oskar gick upp för att jobba. Har fortfarande inte gjort något vettigt. Skulle måla klart i köket men har mått illa tills nu typ och har huvudvärk. Har bara lyckats plocka lite med disk, tvätt och lagat mat. Kanske orkar jag mer i eftermiddag? Hoppas kan man alltid.

1 kommentar:

  1. Hej Gittan!! Blev glad för din kommentar i min blogg idag, men samtidigt tyckte jag så klart att det var tråkigt att höra om ditt ma. Jag förstår att du fortfarande är låg, men hoppas att du ska kunna njuta o vara glada över den nya graviditeten! Jag hoppas att få läsa om den i din blogg snart o är jätteglad att du hoppar in o följer min. Styrkekramar till dig!!

    SvaraRadera